Sinterklaas quiz

Vanmiddag hadden we de Sinterklaas quiz. De kinderen hebben allerlei weetjes opgezocht over Sint, dat was de tekstopdracht voor deze week. ’s Middags spelen we dan de quiz. Hoe werkt dat ? De kinderen zijn verdeeld in 4 teams, en krijgen “start” pepernoten. En ik heb een hele bak vol.

Dan komt de quiz, er zijn verschillende soorten vragen, multiple choice, open vragen, waar of niet waar vragen. Van te voren zeg ik welke vraag het is en of het een moeilijke of makkelijke vraag is. De kinderen mogen dan pepernoten in zetten ( heerlijk voor groep 8 om het op de val reep nog te spelen zoals het bedoeld is, voorgaande jaren mocht het niet op deze manier vanwege corona en hebben we het anders gespeeld, maar dit is veel leuker) , dan stel ik de vraag. Is het goed, dan krijgen ze de ingezette pepernoten erbij, is het fout, zijn ze voor mij.

Heerlijk, het doel van de kinderen is natuurlijk om mij blut te spelen…… ( Ik had niet zo héél veel over, de bak was bijna leeg) Er komen allerlei vragen voorbij, bijvoorbeeld: Van wie was Sint de beschermheilige, of wat is het geschiedenis verhaal achter het schoen zetten, of wat was de aller eerste intocht ( plaats en jaartal) en nog veel meer.

Aan het einde moet de buit natuurlijk geteld worden, om te bepalen wie er gewonnen heeft.

En de winnaars zijn:

Goed gedaan, ik heb wel een lichte gehoorbeschadiging over gehouden aan deze middag ( haha) Want ze zijn bloedje fanatiek. Het was een hysterische middag, we hebben genoten. Altijd top, de Sint quiz en bovenal, heel gezellig !!! Echt een leuke bovenbouw activiteit.

Plaats een reactie